zondag 10 februari 2013

55-plus

Ineens zie ik dat mijn nieuwjaarswens te lang als nieuwste bericht op deze site stond: januari is allang voorbij...
Niet dat er intussen niets gebeurd is. Ik heb hard gewerkt, onder meer aan het Jaarboekje 2012 over de 55-plus dienstverlening van UWV WERKbedrijf. Een flinke klus die ik nu al voor de zesde keer uitvoer.
Het is leuk om zo lang mee te lopen in een bepaald werkveld. En dit is er eentje waar ik me zowel door mijn achtergrond - ooit was ik een tijdlang werkzaam bij Arbeidsvoorziening, de voorloper van het WERKbedrijf - als door mijn leeftijd mee verwant voel. Als Werkende Woorden ter ziele zou gaan, mag ik ook aanschuiven bij zo’n 55-plus netwerktraining waar in het Jaarboekje prominent over gerept wordt. Werkcoaches van UWV begeleiden de groepen met een warm hart. Een aantal van hen ken ik inmiddels uit interviews: ik verzorg ook een keer of vijf per jaar hun landelijke nieuwsbrief.
Het boekje is nu naar de vormgever. Het leukste moment is altijd als het straks vers van de pers in mijn handen ligt!