donderdag 14 november 2013

Doorstart

Dit najaar ontpopt zich tot dusver voor mijn bedrijf als een slappe tijd. Ik ben wel gewend aan ‘op en af’ qua opdrachten, maar inmiddels moet ik concluderen: het is ongewoon stil.
Zo’n wat lege periode geeft aanleiding tot allerlei gedachten. Moet ik niet wat harder gaan acquireren? En zit ik nog wel op het goede spoor?
En dan weet ik het ineens weer. Ja, dit is heus echt wat ik wil. Schrijven over mensen en hun werk en alles daaromheen. Heel duidelijk komt terug waarom ik ruim 9 jaar geleden begon met Werkende Woorden. ‘Stem geven’ was de boodschap die toen in mij opwelde.
Nee, ik zoek niet puur méér opdrachten. Mijn wens is om meer van dat te doen, waar mijn hart ligt. Goede interviews en artikelen schrijven waarin niet alleen aan de orde komt wat iemand doet of vindt, maar waarin ook het licht valt op waar het de betreffende persoon of organisatie echt om te doen is.
Deze gedeeltelijke stagnatie is misschien toch ergens goed voor. Ze brengt me feilloos terug bij waar het mij om gaat. Vol goede moed zet ik bij deze de doorstart in!