maandag 27 januari 2014

Ambachtelijk werk

Afgelopen vrijdag was de Kennis- en Innovatiebeurs van de divisie Sociaal-Medische zaken van UWV (verzekeringsartsen, arbeidsdeskundigen en alles daaromheen). Ik was ingehuurd om het verslag te maken. Een pittige klus. Naast het volgen van het volle programma moest ik tussendoor interviews afnemen voor een ter plekke gemaakte videoreportage. Vermoeiend maar wel erg leuk, en ik maakte me zo de materie in recordtempo eigen.
Na afloop van zo'n dag laat ik de boel altijd even bezinken. En dan: het verslag schrijven. Je ware ambachtelijk werk. Begrijpelijk weergeven wat aan de orde kwam, en verwoorden wat naar de toekomst toe de meest relevante uitkomsten zijn. Laveren tussen lezersgroepen en belangen. Zo kort, pittig en inspirerend mogelijk blijven.
Vandaag heb ik het ei gelegd. Ben er tevreden over. Nu de opdrachtgever nog.